Prispela sva v Rigo. Na pol poti. Res je, nekoliko pozno sem se
spomnil. Ali bolje pozno sem se lotil pisanja. Vendar pojdimo od začetka.
Od doma sva
odpotovala v nedeljo zjutraj 22.04.2012. Pot naju je vodila skozi Slovenijo
mimo Dunaja na Češko. Pred Brnom sva zopet našla avtocesto. Takrat se nam je to
še zdelo zelo pomembno. To avtocesto (z zeleno oznako) je za Brnom kmalu
nadomestila slabša (s modro oznako). Nekje za Olmucom je tudi ta izginila.
Njegovo
visočanstvo Nuvi 310 iz plemenite družine Garmin je tu kljub City Navigatorju
2012 (izdanem v februarju 2012) prvič pogrnil na izpitu. Na vsak način me je
žele speljati na še neodprto avtocesto. V nekem trenutku, v enem od krožnih
križišč sem zapeljal v smer, ki mi jo je nuvi pokazal in se znašel na prav tej še ne
odprti avtocesti, po kateri so ljudje kolesarili in se rolkali. Po enem kilometru vožnje mi je ksreči uspelo najti prehod na drugi nasprotni vozni pas, saj je pot naprej bila
zaprta z ovirami. Presenečen češki biciklist nama je v polomljeni angleščini
razložil, da se morava peljati v smeri mesteca/vasi Chalupke, če želimo na Poljsko. Ob neprestanem preračunavanju nuvija, sem sledil cestnim
oznaka in se končno prebil na Poljsko in do table na kateri je pisalo Katovice.
Hotel ob
cesti, kjer naj bi prespala, je bil skrit med stanovanjskimi bloki in je pot do
njega vodila mimo bencinske črpalke. Prvi poskus nuvija se je končal na parkirišču
za kamione, ki sva ga z ženo sicer kasneje lahko opazovala iz hotelske sobe,
vendar takrat se nam ni zdelo, da bi prispela na cilj. Nuviju sem zadal
koordinate, ki jih Booking,com zagotovil na potrditvi rezervacije, in pripeljal
me je na bencinsko črpalko. Ko sem že obupaval je žena, ki je moj glavni
navigator, opazila, da avtomobili zavijajo na nekaj kar se je zdelo kot pločnik
ali slepa ulica. Sledil sem jim in znašla sva se pred hotelom. Hotel je celo
premogel garažo, da sem mirneje spal.
Naslednje jutro
sva pot nadaljevala. Poljske ceste so zgodba zase. Po avtocestah se iz Katovic
proti Varšavi ne voziš pač pogosto, ker jo ni. Poljaki to kompenzirajo z divjo vožnjo po
cestah, ki so na voljo. Na cesti, ki odgovarja naši regionalni cesti in kjer bi
človek pričakoval omejitev 90 km/h se vozi v povprečju 130 km/h. Prepovedi
prehitevanja ni. Tudi za tovornjake ne. Če je kdo počasnejši kot ti ga pač
prehitiš. Kaj hitro sem se privadil in zbudili so se spomini, ko sem tudi sam
na podoben način vozil proti Novemu Mestu. Nekaterih spretnosti pač ne pozabiš.
Nekega strahu pred kaznijo Poljaki nimajo, sam sem se ga pa tudi kaj kmalu
znebil.
Za nocoj naj bo
dovolj. Bom zgodbo nadaljeval jutri. Lahko noč
No comments:
Post a Comment